Jar Of Heart :)

Dan Seekor Manusia :)

assalamualaikum . ade orang ke kat sini ? yuhhuuu ~
hah , okay tak tajuk entry kali ni ? SEEKOR MANUSIA . ape ? aku bodoh ? sbb tak pndai gune penjodoh bilangan ? hahaha . mne ade . betol la nie seekor manusia . sebab , hati binatang .. fizikal jek manusia . huahuahua . aku jahat ea? ade aku PEDULI ???!
Alkisah , toyiiibbb . tersebutlah kisah . seekor manusia yang sangat JAHIL . bukan nak cakap aku pandai . sebab aku pon bongok jugak . tapi bab duniawi ni aku tahu jugak .
beginilah , ketidakpuasaan hati nak aku cakap kat sini . masalah aku ni tak la besar sgt sampai aku nak bawak g naik court ataupon suruh peguam handle kes aku nie . tapi sungguh aku sakeeett hati ! sekor manusia durjana nie telah menjatuhkan maruah NEGARA tercinta . tidak malukah ? menjatuhkan maruah PERDANA MENTERI MALAYSIA . apekah perangai kau ? belajar dekat sekolah yg diberi sepenuh subsidi oleh kerajaan . duduk atas kerusi milik kerajaan . menulis diatas meja kerajaan . DAN membaca hasil dri buku teks yang diberi secare percuma oleh KERAJAAN. kau masih belajar umur pon belom cecah 18 tahun dah pandai nak menunding jari . tak salah kau menyoalkan beberape ketidak puasaan hati tapi secare berpade . ini tidak , kau kurang sgt AJAR !
Mungkin enty ni macam entri POLITIK . tapi tak pon , cume aku tak puas hati dengan binatang2 nie yg SGT tak menghargai KEAMANAN yang dah kite same2 perolehi . NAK kan peperangan ke ? Ya Allah , MINTA JAUHKAN lahh . cukop aman negare ni . ape salah KITA bersatu UNtuk KEAMANAN bersama . tak salah kan ? dari menunding jari sesame sendiri dan menyalahkan antara 1 sama lain .
dan seekor manusia ni , kau bertaubatlah . tak salah kot kalau kau nak memprotes . tapi secare berhemah dan melalui kaedah yg betul . bukan dgn care menyalahkan dan menjatuhkan maruah negare . bila sekali kau menjatuhkan maruah negara , tu bermaksud kau MUNAFIK . BUAT PENAT je slame kau bersekolah dari TADIKA sampai sekolah MENENGAH . dekat SEDEKAD pepagi bute kau BACE IKRAR .
kau membuta tuli ikot orang bace saje ke ? menyanyi dgn sore sumbang haram kau lagu NEGARAKU .
takkan sekelumit pun tak de rase cinta akan negare ? tiap tahun sambut kemerdekaan . tak de rase ke ?
SUNGGUH AKU CAKAP , tiap kali hari kemerdekaan . aku akan sambut . penuh dgn cinta . sbb aku rase hormat dan sayang akan negare . AMAN HARMONI . nukan saje setakat sambut , malah sepatutnya kita baca Yasiin , tahlil , sedekahkan ALFATIHAH , pade pare pejuang negare yg terkorban time nak memerdekakan negare . bukannya kita menyalahkan antara satu sama lain . penat je rombongan tunku abdul rahman tuntut kemerdekaan dulu , kalau zaman sekarang rakyat dah hilang hormat pade negare sendiri .
sedih bila lihat anak muda sekarang bnyak dah lupa daratan . terlalu senang dgn kemewahan . tapi MUDAH mencari penyakit yg akan memusnah kan negare sendiri .
SEKIAN WASSALAM .
p/s: HORMAT ORANG LAIN , ORANG LAIN AKAN HORMAT AWAK .

No comments:

Post a Comment