Jar Of Heart :)

Erti Cinta Sejati :)

. . . Cintaku kepada Tuhan kerana aku adalah ciptaan-Nya . Cintaku terhadap seseorang itu adalah kerana perasaan yang diciptanya . . .


Erti Cinta Sejati . . mungkin ramai yang yang bercinta tapi hanya segelintir yang dapat merasai erti sebenar Cinta Sejati . tak semudah tulisan , tak semudah percakapan , cinta sejati lebih kepada hati :)

Hati tiap 2 insan yang saling bertentang mata dan saling menyayangi antara satu sama lain . Cinta Sejati perlu pengorbanan . ya , pengorbanan ! Pegorbanan yang lebih kepada jiwa dan perasaan , bukan pengorbanan harta duniawi semata .

Pengorbanan yang lebih pada Kepercayaan & Kesetiaan .

Cinta perlu kepercayaan ! Cinta perlu Kesetiaan !

Dua tiang teguh dalam hubungan 2 hati .

Apabila hadir bibit cinta antara 2 hati maka bermulalah episod mencari Erti Cinta Sejati .

Cinta Sejati bukan dgn ungkapan 'sayang ' , yang keluar dari bibir si kacak mahupun simaniss . . tapi cinta sejati hadir bila 2 insan benar benar yakin insan yang mendampinginya saat ini jodoh yang telah ditetapkan ILAHI :))


Dan kepada kamu wahai si Kacak dan Si manis , setialah pade yang satu .

''Cinta Sejati mempunyai tempat hanya untuk dua orang , tidak ada bagi ketiga '' ~Gorji Zaidan .

pahamkah kamu maksud bait indah itu ?

bila bercinta jangan sekali menghadirkan yang Ketiga !

Perbuatan itu menghancurkan impian dan permulaan episod mencari Erti Cinta Sejati . .


Cinta Sejati sebuah hubungan haruslah sentiasa mekar dan harum . Kembang pada waktunya . jangan sesekali mendustai Cinta Sejati . Ingatkan halal haram perhubungan jangan diselit ungkapan " touch n go '' !

biarlah kita ''keep in touch '' . .

Kalau betul si Dia mengharapkan cinta sejati dari kita , Dia takkan pernah pergi meninggalkan kita dengan 1000 janji manis yang diselitkan kata dusta . .



Cinta Sejati juga perlukan penghargaan . Pahamlah wahai pasangan kekasih , Cinta memerlukan anda meghargai kekasih anda . Bukan dengan menyambut Hari Kekasih yang dilarang dalam Islam tetapi hargai kekasih anda atas kasih sayang yang telah diberikan . Tidak perlu kereta berjuta rupiah , tidak perlu berjambak bunga tahi ayam . . Hanya ucapan TERIMA KASIH . . sudah cukup memghargai pasangan . Mudahkan ?


Baikalah , mungkin sesetengah yang tidak menyokong fahaman saya mengenai Erti Cinta Sejati . Tapi percayalah , Cinta Sejati hanya dapat dilihat dari sinar pandangan mata :))

No comments:

Post a Comment